Thursday, February 2, 2012

First Time Aku Jumpe Dia Kot!! *kenangan*

Hah..orang kata cinta itu x payah di carikan?? Ia akan datang sendiri..betul laa tuh..cinta mang x payah di carik, ia akan datang dgn sendiri.. itu laa cinta yg sejati?? Huhu..aku pun x tw.. tp yg pasti, aku dah jmpe cinta aku itu ;)

Okee..fisrt time aku jmpe cinta aku ini, pada tahun lepas ar, time tuh aku nak balik muar,dr klang ar kan.. tmpat blaja aku kat klang jek kot.. time tuh kteowg dpt cuti,so,aku nak lik ar muar,umah family aku.. kira first time gak ar aku nak lik muar sejak blaja kat klang tuh…

Fuhh..di pendekkan cita,time tuh aku x tw pun pudu dah maju!! Hahaha!! lame kot aku x p pudu kira2 2 taon kot..hahaha aku x tw lak x de tiket bus ke muar kat pudu tuh.. entah mcm mane tah time tuh aku giler sikit x caye ckp owg2 kan, bapak aku ckp x de tiket lik muar pun kat pudu tuh, mmbe2 aku pun ckp x ade.. nak beli tiket bus ke selatan tmpat die dh pindah tp aku pun x tw katne..

So,mmbe ajak ar aku beli tiket kat klang, last2 dh abis..aku pun DEGIL laa kan, ajak mmbe beli kat pudu gak, time tuh dah mlm kot..last2 penat2 pai KL tiket kt pudu mang x de pun ke muar.. owg jage tiket tuh kata, nak lik muar p beli kat TBS!! hah, aku pun ckp TBS??? ape haram jadah tuh TBS??aku pun x tw..haha ngekk tol!!


Aku pun dgn muka bengang plus penat plus sedih, p ar duduk kt kerusi kat pudu tuh. cian mmbe2 aku penat drive n temankan aku kan.. haha dah bengang laa kan!! Aku p ar call my dad, kwn aku, n my ex tunang skali tuh marah2 ckp tiket mang x de kt situ pun!! Haha pale otak kau ar ain!!! Dowg ckp xde ko degil asal!! Padan muke ko an..huhuhu

Tibe2 aku terpikir npe laa aku degil sgt eh! Mcm ade sesuatu jek.. mcm ade hikmah jek sume nie brlaku..Dr pkul 5ptg tuh carik tiket pai ar mlm ke pudu.. time tuh aku tgk jam dah 11 lebih mlm dah!!! OMG!!! Cian tgk mmbe2 aku kepenatan sal aku..aku suh mmbe2 aku blik, aku ckp x pe aku leh tido kt pudu pai esok pagi!! Mmbe aku ckp pale otak kau ar nk tido kat pudu pai pagi!! Bahaya kot!! Haha lau ikot pale otak aku, mang giler ar kan aku mang tol2 tido kat pudu tuh pai pagi, hehe


Okee.. hahaha time nie ar aku jmpe cinta aku tuh.. heee waktu nak turun “tangga bergerak tuh” (aku panggil tangga bergerak jek), tibe2 ade mamat nie tunjuk isyarat tgn.. aku egat hp aku tertinggal laa kan!!! Tp tgk tiga2 hp aku ade jek (Perh 3 hp laa kn aku kai) Huhu upe2nye die nak mintak num tel laa kan..kahkahkah bodoh ar kau ain!! Tuh pun x paham ;)

Perh.. mamat nie kejar aku laa kan semata mata nak mintak num tel!!! die ikot jek aku dgn mmbe2 aku.. die panggil aku, aku wat x tw n x layan jek kot!! Konon jual mahal hahaha Lam ati, aku ckp giler kot mamat nie nak mintak num aku!!! Perh..sbb die nsem n comel kot, x kan ar die nak mintak num aku kan???aku dh ar CHUMOT kot time tuh!!! Hahaha aku pun ckp die men2, so, mls nk layan..

Hah!!!! Tibe2 celah mane tah die muncul!! Aku egt die n mmbe die dah pergi, siyes beb!!!! Die ikot jek aku upenye!! Lam ati aku sebenarnye nak tgk die gak, tp malu2 lak!!! Maklum ar aku nie dh ar CHUMOT plus TAK LAWA lak tuh, x nk owg ckp aku nie pasan kan huhuhu tp tol ar!! Die mang ade kot dekat2 dgn aku time tuh,n die tgk2 n mcm tunggu2 jek tp tunggu ape pun aku x tw huhu

nie ar die n mmbe die ;)

Last2, dekat2 dgn lift ar kan aku berdiri carik mmbe2 aku mane ar dowg menghilang tibe2, tinggalkan aku sowg2.. perhh mamat nie tibe2 mek kesempatan dtg kat aku mintak num tel depan2 beb!! Ya Allah, time tuh aku tgk muka die comelnye siot!!! Perh mata die mcm bersinar2..mcm nak ngis pun ade gak muka die time tuh. mungkin terharu kot!! Hehe jaat siot aku!!! Die tnye nak num tel leh aku pe ag, tgh segan2 nie aku pun bagi jelaa!! First time ar siot..hehe ok pastu die tnye name aku pe, die ckp nti die miscall ok ;) hee bahagianya aku rase time tuh!!!!

Hehe pastu die pergi kat mmbe die, die tgk aku!! Aku nie dh ar pemalu beb!!! Segan2 aku di buatnye..pura2 aku x tgk die, padahal lam ati!! Tettt* hahaha time tuh gak die miscall ckp tuh num die lak..ok!! thanx tw awk ;) mmbe aku pun tibe2 dtg, disebabkan dah lewat mlm, mmbe suh check in hotel kat lam pudu tuh!! Ikot kan ati aku x nak siot!! Rm130 kot!! Mahal2..haram jadah tol mahal pd aku ar T_T

Okeee..lepas check in, tgk bilik pe sume, die mcg aku ckp dia kat platform nk tunggu bus brgerak. Die ckp tuwun ar kat platform bual2 dgn die kejap pun jd ar sbelum bus brgerak!! Time tuh aku tgk jam dh pkul 1 lebih pagi kot. X pelaa aku pun p ar jmpe die jap bual2 kt bwah tuh. Huhu malu2 ar kn aku time tuh, n muka die aku tgk time tuh siyes beb!!! cuwit giler!!! Comel giler!! Lembut jek die ckp. Org kedah upenye mamat nie.. hehe tp,syg.. jap jek kiteowg pat bual2. bus nak gerak dh..ok!! die salam aku,aku pun salam die ;) cuwitnye rase!! aku ckp kat die ok papai awk!!! Ati2 tw..dh pai kedah gtw heee

Hah!!! Lepas bus die gerak aku n mmbe2 aku pe ag?? merayap ar kat KL tuh, kat bukit bintang n sume ar pai pagi!!!! Haram jadahkan???bazir jek check  in hahahah ok TAMAT !!!! ;)

*kan aku dh ckp sume nie msti ade hikmahnya kan???huhu lau aku x DEGIL p pudu time tuh, mybe aku x kan jmpe mamat tuh kan???n mybe aku x kan kenal pun mamat tuh kan pai skg???ini ke jodoh???nie ke cinte aku??hehe aku pun x tw*


Lelaki ini : Mohd Usroh Bin Said Abdullah







No comments: